Bli en medspelare i vårt vinnande lag

I Nya Södertälje International Football Cup är alla vinnare. Även näringslivet. Med spelare, ledare, föräldrar, medföljande syskon och övrigt släkt räknar vi med vi med mellan 5 000 och 10 000 besökare i stan den 6-10 juli.

Studier visar att event av detta slag leder till en starkt ökad omsättning för den lokala handeln och besöksnäringen. Men även andra branscher har direkt nytta av den stora turisttillströmningen. Många får dela på kakan. Bra exempel på detta är Sveriges två största fotbollsturneringar; Gothia Cup i Göteborg och Piteå Summer Games.

Vår önskan är att vi tillsammans skapar någonting riktigt bra till gagn för alla och vet att detta är möjligt om vi bara får sitta ner och prata en stund för att gemensamt bolla idéer. Vi har våra koncept men är öppna för dina/era förslag och lösningar. Bara fantasin sätter gränser. Låt oss ta ett samtal! Vi är öppna för en diskussion.

Från och med 2020 står Assyriska FF och Syrianska FC som arrangörer av Nya Södertälje International Football Cup. . Det borgar för ett väl fungerande idrottsligt event. Vår ambition är att utveckla turneringen och successivt utöka antalet deltagande lag, både från Sverige och utlandet. Målet 2020 är en fördubbling storleksmässigt jämfört med 2019.

Tillsammans kan vi ge våra besökare en sympatisk, upplevelserik och minnesvärd vistelse i Södertälje. Genom att medverka i vår direktmarknadsföring och information till deltagare, ledare, föräldrar och familjer skapar vi gemensamt ett win win-koncept. Vill du bli en del av detta?

Nya Södertälje International Football Cup har, med den nu verkställande arrangörsstaben, goda möjligheter att inom några år bli en av Sveriges största turneringar. Det är dit vi siktar och taktiken är offensiv. Vi hoppas att ert företag/organisation blir en samarbetspartner med Nya Södertälje International Football Cup och bidrar till att skapa en riktig folkfest vår stad.

Här är några av våra förslag:

  • Arenareklam plus annonser på hemsida och i Cuptidningen.
  • Direktförsäljning i anslutning till arenor och Cup-centrat.
  • Deltagande vid ledar-och sponsorträffar.
  • Relationsskapande möten mellan företag med internationella ambitioner och diplomater från ett antal ambassader.
  • Medverkanvid föreläsningar och biljetter till avslutningsfesten.
  • Vi har även nya, ej ännu beslutade projekt och idéer, som kan vara av intresse för dig och ditt företag.